عشق خدمت به مردم در وجود شهید بهشتی نهادینه بود

نسل جوان امروز به شنیده های خود درباره اندیشمندان و بزرگان انقلاب نظیر شهیدان مطهری ، بهشتی ، مفتح و...  بسنده نکند و با مطالعه آثار و سیره زندگی  یاران امام ، بر آگاهی و محتوای فکری خود بیافزاید ، توصیه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مطالعه آثار بزرگان و پیشگامان اندیشه و فرهنگ دینی است.
حمید هنرجو پژوهشگر فرهنگی ، اجتماعی در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهید آیت الله بهشتی و هفتاد و دو شهید هفتم تیر ، به همت جمعیت فعالین صبح ملایر برگزار شد ، ضمن بیان این مطلب افزود : شهید بهشتی خدمت به مردم را یک اصل می دانست و در  نگاه و باور ایشان، مردم ولی نعمتان مسئولین و صاحبان اصلی کشور هستند. همان اندیشه ای که توسط امام در جامعه ایرانی نهادینه شد و به یاران ایشان نیز تسری یافت.
این مدیر فرهنگی افزود: امروز به روحیه انقلابی شهید بهشتی در خدمتگذاری و تلاش برای حل مشکلات مردم نیاز جدی داریم ، آن مرد خستگی ناپذیر  با وجود  هجمه های ناروا و توفان شایعات هدایت شده از سوی دشمنان، هیچگاه در راه خدمت به مردم و همراهی با امام متزلزل نشد و تا آخرین لحظه عمر وظیفه الهی اش را انجام داد.
هنرجو ادامه داد: از دیگر ابعاد شخصیت والای این شهید بزرگوار ، می توان به اعتقاد راسخش به اصل مترقی ولایت فقیه اشاره کرد ، تا جایی که بسیاری او را شهید راه ولایت می دانند ، نقش برجسته ایشان در شکل گیری قانون اساسی کشور ، در شرایط بحرانی و حساس اوایل انقلاب نیز موضوعی مهم است ، دکتر بهشتی دید مثبتی به آزادی های مشروع ، در چهارچوب شرع مقدس داشت و در عین حال، در نقد جریانهای لیبرالیستی که آزادی را با انواع ولنگاری ها موازی می داند، همت تحسین برانگیزی از خود نشان داد.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: نامگذاری هفته قوه قضائیه به نام ، یاد و درایام شهادت بهشتی اقدامی فرهنگی است ، زیرا همه ما از کمالات علمی و عملی این شهید بزرگوار در فقاهت و حقوق اسلامی آگاه هستیم که البته مورد اذعان و اعتراف دشمنان نیز بوده و هست.
 وی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ و هنر و نقش رسانه در جهان امروز یادآورشد: از اهل قلم و هنر ، همچنین جامعه فرهیخته حوزوی و دانشگاهی ما انتظار می رود بیش از پیش به تبیین نظرات و شخصیت این شهید متفکر همت ورزیده و از شناساندن آن یار سفر کرده و دیگر یاران امام و انقلاب اسلامی با زبان موثر فرهنگ و هنر دریغ نکنند چرا که نسل های جدید نیازمند شناخت این اسطوره ها هستند.
خط قرمز شهید بهشتی قانون و شرع بود و این نکته هم برای سیاستمداران امروز می تواند یک آموزه و درس بزرگ تلقی شود