هدف مذاکره کنندگان ماگره گشایی و رفع موانع است.

هیچ کس حق ندارد تیم مذاکره‌کننده را که فرزندان متدین و شجاع ملت هستند مورد تخطئه و یا تخریب قرار دهد،: همه باید در این صحنه پشتیبان تیم مذاکره‌کننده باشیم و البته این نافی نقد منصافانه و براساس آگاهی و دلسوزی نیست.
حمید هنرجو در گفتگو با صبح ملایر: مطالبه اصلی عموم مردم در قضیه هسته‌ای حفظ دستاوردها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در این مسئله ارزشمند است که قطعا تیم مذاکره‌کننده نیز این موارد را مدنظر قرار داده و سعی خواهد کرد در چارچوب حقوق این ملت و عزت ملی تلاش کند تا بدون اینکه باجی به دشمن داده شود تحریم های ظالمانه و غیر انسانی غرب علیه مردم ایران برداشته شود.
وی به حمایت اخیر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده اشاره کرد و افزود: ماموریتی که مقام معظم رهبری در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف داده‌اند همواره راهگشا بوده و همه مردم نیز بر اساس این آیین‌نامه ارزشی و اعتقادی سعی کردند تا بیش از گذشته فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به انجام برسد.
این مدیر فرهنگی ،اجتماعی در موسسه تنظیم و نشر آثار حضرامام خمینی (ره) رعایت خط و خطوط قرمز و سرلوحه قراردادن مشی شجاعانه امام راحل (ره) را لازمه مذاکره ایده آل دانست و ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما با عزت و شجاعت تمام انشاالله  در روزهای آینده حماسه ارزشمندی را خلق خواهند کرد و با پیگیری‌های خود نه تنها به تضعیف نظام بلکه به قوت و قدرت آن همتی راستین خواهند داشت و الحمدالله روحیه و هدف  این سربازان جبهه دیپلماسی نیز بازکردن گره های غیر انسانی تحریم ها از مسیر پیشرفت کشور و معیشت ملت مقاوم است.
وی ادامه داد: خود گروه 1+5 نیز می‌داند که ما و تیم مذاکرات ما هیچ واهمه‌ای از این شش قدرت جهانی ندارد ،چرا که قدرت این ملت ایمان و معنویت همراه با پافشاری روی حقانیت حقیقی است که همه خود را مکلف به پاسداری از این حق و حقوق می‌دانند و حاضر نیستند لحظه‌ای از این آرمان دست بکشند وفارغ از هرنتیجه ای این مذاکرات منطق والای  نظام و ملت بزرگ ایران را به رخ جهان کشید.
هنرجو درپایان گفت :هیچ کس حق ندارد تیم مذاکره‌کننده را که فرزندان متدین و شجاع ملت هستند  مورد تخطئه و یا تخریب قرار 
دهد،: همه باید در این صحنه پشتیبان تیم مذاکره‌کننده باشیم و البته این نافی نقد منصافانه و براساس آگاهی و دلسوزی نیست 
امیدواریم تا با اتحاد  و همراه با یک نگاه عزتمندانه و ملی اجازه ندهیم تا عده‌ای بخواهند از فضای به وجود آمده به نفع خود استفاده 
کرده و امنیت و آرامش و اطمینان خاطری از ملت  را ضایع کنند یقینا حرف و خواست مردم ، دلسوزان و دولت تدبیر و امید در راستای 
توافق عزت مندانه در سال همدلی و همزبانی یگانه و متحد خواهد بود