قهرمان دیروزآسیا،پاس دسته دومی امروز

تیم فوتبال پاس همدان  در پایان فصل 95-94 لیگ دسته یک آزادگان به دسته دوم فوتبال ایران سقوط کرد تا آیینه عبرتی جدید باشد از اقدامات بی تعقل در عرصه ورزش کشور.
پاس تهران که روزگاری  یکی از مهمترین باشگاه های ایران و یکی از مهمترین پایگاه های استعداد یابی کشور بود ، امروز در حالی به سومین سطح فوتبال ایران سقوط کرد که از همان ابتدای انتقال بی تعقلش به همدان این وضعیت آشفته اش پیش بینی می شد.
کسانی که پاس را قبل از انتقال  به یاد بیاورند حتما ورزشگاه با کیفیت و مدرن پاس قوامین آن روز ها و رفت و آمد مربیان بزرگی نظیر دنیزلی را در آن با شنیدن سقوط پاس به دسته دوم حتما در ذهن مرور خواهند کرد. 
پاس که در سال 1385 با یک تصمیم عجولانه از سوی مسئولان وقت به شهر همدان هبه شد بعد از 4 سال حضور در سطح اول فوتبال ایران در سال سوم با تصمیمات اشتباه به رده پایین تر سقوط کرد و پس از آن هرگز به سطحی که قبلا در آن حضور داشت بازنگشت این در حالی است که آنها تقریبا در تمام سال های فعالیت در فوتبال تهران و سپس لیگ برتر فوتبال ایران یکی از مدعیان جدی قهرمانی بودند و حتی به قهرمانی آسیا نیز رسیدند که آخرین افتخار باشگاهی ایران به این باشگاه برمی گردد.
انتقال تیم دسته برتری فوتبال به استانی که  شهرستان هایش نظیر ملایر، مهد کشتی ،وشوو ، کبدی ، تیراندازی ، بسکتبال ،تکواندو و... است و سالها اردوهای تیم ملی و سکوهای آسیایی،جهانی و المپیکی را از فرزندان با استعداد خود پر کرده است تصمیمی کاملا غیرکارشناسی بود و همواره شهرستان های مظلوم ورزش دوست استان همدان نظیر ملایر ،نهاوند ، کبودرآهنگ و... به پاس همدان نگاه غول  سیری ناپذیری داشتند که تمام اعتبارات و بودجه های ورزشی استان را به تنهایی می بلعد...
هرچه که بود گذشت ، امیدمی توان داشت که در سالهای بعد شاهد حضور باشگاه ورزشی پاس همدان در تمامی رشته های دارای استعداد استان در سطح اول ورزش کشور باشیم ، نه تنها و تنها فوتبال ....

به قلم : محمود آصفی
قائم مقام جمعیت مردمی صبح ملایر