ملایر می تواند به قطبی سینمایی ،هنری تبدیل شود

مستند یک عاشورا ،یک آه برای اولین بار به نمایش درآمد/ دو کتاب صوتی و مدیا درحال تولید است

حمید هنرجو پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی در مراسمی که همزمان با روز ملی سینما در شامگاه یک شنبه 22 شهریور ماه 1394 به همت جمعیت فرهنگی ،اجتماعی صبح ملایر برگزار شد ، نقش مهم هنرهای نمایشی و بازدهی مطلوب فرهنگی و هنری این رشته ها را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت :امیدواریم با پتانسیل بالایی که شهرستان ما ، چه از حیث نیروی انسانی و چه از دیگر مناظر دارد ، خود را در آینده ای نه چندان دور به یکی از قطب های سینمایی کشور مطرح کند.

هنرجو افزود : با وجود تعداد بالایی از گروه های موفق تئاتر کشور و چندین هنرمند بزرگ در ملایر، متاسفانه از زیرساخت های توسعه بخش در این عرصه محروم هستیم که مصداق بارز آن، فقدان سالن های استاندارد نمایش در سطح شهرستان است. 
این مدیرفرهنگی یادآور شد:می توان با برنامه ریزی و مطالعه دقیق ، به احداث یک شهرک سینمایی در حومه ملایر فکر و اقدام کرد، چرا که به لحاظ جغرافیایی و نیروی انسانی حرفه ای در این بخش، خوشبختانه دستی پر و حرفی برای گفتن داریم و یقینا با عملیاتی شدن برنامه مند ، می توان به توفیق در این عرصه نزدیک شد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: ملایر با دارا بودن هنرمندانی چون مسعود جعفری جوزانی و خانواده هنرمند وی و.... در عرصه سینما و همچنین دارا بودن هنرمندان خوبی در تئاتر که آنها را در قالب گروه های موفق نمایشی شهرستان می بینیم که بارها در جشنواره های معتبر ملی و بین المللی افتخار آفرینی می کنند ، می تواند یکی از قطب های اصلی هنرهای نمایشی در کشور باشد و ضمن ارائه یک چهره فرهنگی از شهرستان، درآمدزایی مناسب اقتصادی برای هنرمندان و شهروندان عزیز ایجاد نماید.
حمید هنرجو در پایان ابراز امیدواری کرد: جامعه فرهنگ و هنر شهرستان در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی ،امام و رهبری عظیم الشان و همچنین دولت تدبیر و امید در عرصه های گوناگون منطقه ای ،ملی و بین المللی پیام آور فرهنگ،تمدن،مهمان نوازی و استعداد بالای مردمان خطه زرخیز ملایر در تمام زمینه ها باشند.
در ادامه مراسم سامان مرادی مدیر واحد تولیدات سمعی و بصری صبح ملایر و مستند ساز جوان به ارائه گزارش دوسال اخیر این واحد پرداخت و بیان داشت: به لطف خداوند باریتعالی جمعیت صبح ملایر تنها نهاد شهرستانی بود که مجوز حضور خبرنگاران و اعضای خود را برای جشنواره مردمی فیلم عمار دریافت کرد و در پوشش این مراسم نیز به صورت انلاین بسیار موفق عمل کرد.
وی همچنین به دو کتاب مدیا که تا اخر سال به همت این واحد منتشر خواهد شد اشاره نمود و گفت : دو دیوان قهرمان پاکبین و کتاب گوشه دنج کلمات تا نمایشگاه کتاب تهران با صدای دلنشین جمعی از جوانان مستعد و البته خوش صدای ملایری در قالب کتاب صوتی و مدیا روانه بازار خواهد گردید. 

در ادامه مراسم از سامان مرادی کارگردان و عوامل سازنده مستند (یک عاشورا، یک آه) که پیرامون سنت های عزاداری مردم شهرستان در بین سالهای 1391تا 1393 تهیه شده تجلیل شد و در پایان حاضران به تماشای این مستند 70 دقیقه ای نشستند ،طبق گفته های کارگردان ، این مستند در طی امسال و سال آینده در چند جشنواره شرکت خواهد نمود و در صورت همکاری های سازنده شاهد پخش آن همزمان بامحرم و صفر سال جاری در شبکه مستند سیما خواهیم بود.