خوشحالم از شاعری تجلیل می کنیم که زنده است

صبح ملایر- "غلامرضا بکتاش " (شاعر کودک و نوجوان و کارشناس زبان و ادبیات فارسی ) مهمان ویژه"پایین پای ابیات" ویژه برنامه تجلیل از مهدی مردانی بود که با حضور: رییس حوزه هنری قزوین،  استادان و هنرمندان در تالار قلم کتابخانه امام(ره) قزوین برگزار شد
 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ در این مراسم غلامرضا بکتاش، تجلیل از هنرمندی که در قید حیات است و همکاری بین دستگاه های فرهنگی در این زمینه را اتقاقی مبارک برشمرد. وی گفت: مردانی نگاهی ظریف و لطیف به اشیاء دارد همان گونه یک شاعر واقعی به طبیعت نگاه می کند .
وی افزود : بنده یک زمانی معتقد بودم که مردانی نباید از این شاخه به آن شاخه بپرد و باید روی یک سبک تمرکز کند، ولی حالا معتقدم او توانایی این کار را دارد و در همه زمینه ها خوب کار می کند . 
بکتاش ضمن اشاره ی مصداقی به اشعار مردانی تصریح کرد : جانبخشی به اشیاء از مشخصه های بارز اشعار مردانی است . او با همین دگراندیشی و نگاه خاص سبک ویژه خودش را پیدا کرده است .
این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد : البته من نمی توانم راجع به اشعار کودک و نوجوان مردانی قضاوتی کنم و این کودکان و نوجوانان هستند که باید بازخورد آثار مردانی را نشان دهند . 
در ادامه  محمدعلی حضرتی ها (شاعر و پژهشگر) به توصیف توانمندی های مهدی مردانی پرداخته گفت:بعد از قیصر امین پور، مهدی مردانی تنها شاعری ست که اینگونه قدرتمند  در حوزه شعر کودک و نوجوان قلم می زند و همزمان شعر بزرگسال را به خوبی و با قدرت دنبال می کند . حضرتی ها  مردانی را شاعری با اجرای جذاب معرفی کرد که می تواند و حق مطلب در اجرای اشعارش ادا کند 
وی تصریح کرد : در بحث داوری جشنواره ها هم بنده شاهد بودم که ایشان فردی منصف ، حساس به رعایت حقوق دیگران و دور از بحث آشنامداری عمل کردند . حضرتی ها سخنانش را اینگونه به پایان رساند که : مهدی مردانی یک انسان است و انسان بودن بسیار سخت تر از شاعر بودن است.
در این مراسم با حضور؛علی هوشمند-رییس حوزه هنری قزوین-، "مژده عروجی" –مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان-، "مهدی رمضانی"- مدیرکل کتابخانه های عمومی، "سرهنگ طاهرخانی"-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس- ضمن اهدای لوح یادبود به مهدی مردانی از کتاب"جنگ سال هاست که تمام نشده" رونمایی شد.