هنر و ادبیات ایران بعد از انقلاب اسلامی شکوفا شد
در یک نشست فرهنگی، آئین نقد مجموعه شعر" دست تنهایی ام را بگیر" سروده حمید هنرجو شاعر و  پژوهشگر معاصر در کتابخانه علامه مجلسی این شهرستان برگزار شد. در این نشست دکتر "هادی حاتمی" عضو هیأت علمی دانشگاه ملی ملایر و "مصطفی پورکریمی" شاعر بسیجی و محقق ادبیات آئینی این اثر هنری را نقد کردند.
حاتمی، با تأکید بر نقش هنر و ادبیات در پرورش انسان ها، گفت: شیوایی و سادگی کلام در اشعار حمید هنرجو یکی از عوامل توفیق این اثر- دست تنهایی ام را بگیر-  است، ضمن اینکه این هنرمند و ادیب موفق کشوری، در ادبیات کودک و نوجوان و وادی پژوهش هم صاحب کار و حرف تازه است و به همین دلیل، شاهد انعکاس اشعار وی در کتاب های درسی هم هستیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه ملی ملایر با بیان اینکه شعر بایستی حرف زمان خود را  بزند و در این دفتر، این حرف کاملاً قابل شنیدن است، افزود: آشنایی هنرجو با فنون و صنایع ادبی و استفاده بجا از تعابیر و صنایع ادبی او را در بیان مضمون هایی چون دفاع مقدس، طبیعت، مفاهیم اجتماعی و مذهبی کمک کرده است. وی اظهارکرد:  شاعر حتی به بهار هم نگاه تازه ای دارد و در کل با مطالعه اشعار وی در این کتاب، می توان دریافت که او نگران معنویت است و با سروده ها و نوشته هایش این نگرانی را به نسل ها گوشزد می کند.
در ادامه مصطفی پور کریمی با تأکید بر استقلال فکری شاعر و عدم وابستگی به جریان هایی که هنر و ادبیات را عاری از تعهد دینی و انقلابی می بینند، اظهارداشت: حمید هنرجو با همه این موفقیت ها، کتاب های چشمگیر و آثار ارزشمند، هیچگاه از واقعیت های کشور چشم نپوشیده و برای شهیدان این سرزمین و مردمی که برای پیشبرد اهداف کشور تلاش می کنند، صادقانه قلم زده است و این جفاست اگر او را صرفاً شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان بدانیم چون برای همه گروه های سنی با موفقیت قلم زده و دست توانمندی هم در عرصه رسانه دارد، هرچند در ادبیات کودک و نوجوان هم انصافاً جزء چند نفر اول این حوزه تخصصی در کشورمان محسوب می شود، به ویژه اینکه او بارها در داخل و حتی خارج از کشور نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.
هنرجو نیز ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه و سال انتشار کتاب، با ادای احترام به شهیدان کربلا و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: پرسش و نقد حق مخاطبان و کتابخوان است و به نظر من هر اندیشه، گفتار و نوشتاری می تواند با نقد منصفانه و کارشناسانه با تأثیرگذاری بیشتر و جایگاهی والاتر نزدیک شود.
وی خاطرنشان کرد: البته یک اصل را باید همواره مدنظر قرار داد و آن اینکه کتاب را هیچگاه در مقابل رسانه های جدید قرار ندهیم و سعی کنیم نسبتی معقول و منطقی بین آنها برقرار کنیم، زیرا این تقابل به نفع کتاب نیست. هنرجو با بیان اینکه شکوفایی هنر و ادبیات ایران بعد از انقلاب اسلامی برای جهانیان مشهود است، افزود: شاعر و نویسنده ای که برای سرزمین خود، ارزش و منزلت قائل باشد هموارهخود را به مردم بدهکار می داند چرا که اگر مردم نباشند، هیچگاه مخاطبی نخواهد داشت، زیرا شاعر و هنرمند واقعی کسی است که از متن مردم برخاسته وبرآورده سازی انتظارات و علائق مخاطب، بخشی مهم از دغدغه های اوست.
گفتنی است "حمید هنرجو" یکی از شاعران و نویسندگان برجسته ملایر است که سال هاست در عرصه ادبیات کشور خوش درخشیده و بیش از 90 جلد کتاب در کارنامه خود دارد.