باید ارزش های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود
 پژوهشگر ملایری، پرداختن به موضوع دفاع مقدس بدون درنظر گرفتن ارزش‌ها و نداشتن  تحلیل ریشه ‌ای نسبت به این گنجینه ارزشمند را از آفات آن برشمرد و تصریح کرد: به منظور صیانت ارزش های دفاع مقدس از تحریف و فراموشی لازم است که دستگاه ها و نهادهای اجرایی دغدغه نهادینه کردن المان های ایثار و شهادت را در جامعه فصل الخطاب خود قرار دهند.
حمید هنرجو در دیدار با اعضای هیئت مدیره و موسسان "جمعیت  صبح ملایر" افزود: به دلیل نگرش ارزشمندی که مردم شهرستان ملایر نسبت به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داشتند شاهد اعزام چشمگیری از رزمندگان ملایری به مناطق جنگی بودیم.
وی با تأکید بر ترویج گفتمان سازی ایثار و شهادت در جامعه،‌ گفت: نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس، خنثی کننده تمام توطئه های فرهنگی دشمن است.
هنرجو به شهیدان دانشجو و طلبه شهرستان اشاره کرد و هر یک از آنان را ستارگان هدایت جوانان امروز خواند و شناسایی آنان را به جوانان حیاتی دانست.
هنرجو با اشاره به رشادت‌های زنان و مادران شهدا در دوران دفاع مقدس بیان کرد: این زنان بودند که موجبات تشویق و ترغیب رزمندگان را فراهم و ثابت کردند که هیچ وقت در حاشیه نیستند و همواره در متن و بطن جامعه قرار دارند.
این پژوهشگر برجسته با اشاره به اینکه بانوان ما در آن دوران در کنار نقش پشتیبانی، اعزام و امداد رزمندگان، صیانت از فضای خانواده در نبود همسر را با رویکرد خداگرایی عهده دار بودند، ‌اظهارکرد: همین وجود ارزش ها در خانواده باعث می شد تا رزمندگان ما از امنیت خانواده مطمئن بوده و با خیال آسوده به دفاع از کشور بپردازند.
 وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس ما به ظاهر با رژیم بعث عراق جنگیدیم درحالی که در یک ائتلاف نانوشته با همه جهان جنگیدیم و این از حضور میگ‌های شوروی و میراژهای فرانسوی، بمب‌های ساخته شده انگلیسی و اروپایی و رسانه‌های خبر پراکن آمریکایی کاملاً آشکار بود.
هنرجو، با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس از نخبگان دانشگاه‌ها و بعضاً بورسیه‌های  دانشگاه‌های خارجی بودند،گفت: شهدای نخبه و رتبه اولی‌های ما در این دوران با ایمان راسخ و با انگیزه قیام برای خدا و اینکه دفاع یک تکلیف شرعی است، از ادامه تحصیل و دانشگاه و خانواده خود گذشتند و در امتداد راه شهدای کربلا و نهضت سرخ اباعبدا... الحسین (ع) جان فشانی نمودند.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز بهترین رمان‌ها و فیلم‌ها از همین دفاع مقدس داریم، این دورا ن، دوران پرافتخاری است و باید ثبت و ضبط شود و با رویکرد های نوین فرهنگی، آن تفکر سرخ انقلابی که در مسیر ولایت فقیه شکل گرفت را برای نسل جوان بازنشر نمود.
این پژوهشگر برجسته فرهنگی- اجتماعی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس می تواند دست‌مایه بسیاری از آثار و فعالیت‌های هنری باشد، به  دغدغه به حق مقام معظم رهبری اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد ارائه برنامه‌های فرهنگی  با سبک زندگی اسلامی شهدا به عنوان الگو، تولید خاطراتی با محوریت ایمان آفرینی و انسجام ‌افزایی در بین جوانان و  رویکرد هویت ایرانی – اسلامی، ایثار و مقاومت باید از دیگر برنامه‌های این کانون فرهنگی باشد.
هنرجو اظهار امیدواری نمود " صبح ملایر" با تعاملات بهینه با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف این مهم را تحقق بخشد.
در ادامه سرپرست موقت و رئیس هیأت مدیره  صبح ملایر با ارائه گزارش عملکرد کانون   از لطف هنرمندان کشور و شهرستان بخصوص حمید هنرجو تشکر نمود. محمود آصفی و از وی خواست تا با راهنمایی های مداوم خود  موجب عملکرد بهتر جمعیت گردد.