اجرای طرح سفیران صلح در ملایر
دبیر ستاد اقامه نماز ملایر از اجرای طرح سفیران صلح 
در پنج مسجد شهرستان ملایر خبر داد.
حجت‌الاسلام‌ مهدی بیاتدر گفت‌وگو با خبرنگار صبح ملایر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد اقامه نماز شهرستان ترویج فرهنگ اقامه نماز جماعت در اماکن، نهادها، مدارس و ادارات است، اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌های خوبی از سوی این ستاد در سال جاری پیش‌بینی شده است.
وی به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بیشتر مساجد شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.
دبیر ستاد اقامه نماز ملایر عنوان داشت: در 36 مسجد شهرستان نماز جماعت صبح، 110 مسجد نماز جماعت ظهر و عصر و 160 مسجد نیز نماز جماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در راستای ترویج بیشتر فرهنگ اقامه نماز جماعت طرح «سفیران صلح» از سوی ستاد اقامه نماز پیش‌بینی شده اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و ستاد نماز جمعه ملایر و با هدف ترویج اقامه نماز جماعت صبح در پنج مسجد برگزار خواهد شد.
بیات از اجرای طرح سلامت معنوی با هدف ترویج اقامه نماز و رونق‌بخشی به نماز جماعت در مراکز درمانی ملایر، توانمندسازی بهیاران و پرستاران در زمینه احکام نماز بیماران و نقش معنویت نماز در بهبود بیماران خبر داد و افزود: در حال حاضر بیمارستان مهر ملایر به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.
وی به اجرای طرح «منهاج» با هدف توجه بیشتر بازاریان و کسبه به نماز اول وقت و رونق‌بخشی به مساجد و نمازخانه‌های بازار اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با همکاری دستگاه‌های مشارکتی در بازار در حال برگزاری است.
دبیر ستاد اقامه نماز ملایر در ادامه از اجرای طرح «قیام» در هشت روستای ملایر خبر داد و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج و توسعه فرهنگ نماز جماعت در مناطق کم‌برخوردار و فاقد روحانی در روستاهاست.
وی بیان کرد: در این طرح هشت روحانی شب‌های جمعه برای برگزاری نماز جماعت و بیان احکام به این روستاها اعزام خواهند شد.
بیات اجرای طرح طلایه‌داران نور را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز ملایر دانست و گفت: این طرح با هدف مهارت‌افزا‌یی ائمه جماعت مساجد، برقراری ارتباط مؤثر با نمازگزاران و همسایگان مسجد و... اجرا می‌شود که 50 نفر از ائمه جماعات برای اجرای آن آموزش می‌بینند.
این مسئول در پایان اجرای طرح گفتمان خانواده و نمازخانه بهشتی را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه ملایر در سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان در دعوت فرزندان به اقامه نماز با همکاری آموزش و پرورش در 10 آموزشگاه شهرستان ملایر اجرا خواهد شد.