وضعیت کشتی استان خوب نیست.

 کشتی همدان عقبه خاصی ندارد و افتخارآفرینی‌های ورزش اول استان مدیون کشتی‌گیران نهاوند و ملایر استنایب قهرمان جهان و المپیک از وضعیت حاکم بر کشتی استان همدان انتقاد کرد.
"صادق گودرزی : کشتی همدان عقبه خاصی ندارد و افتخارآفرینی‌های ورزش اول استان مدیون کشتی‌گیران نهاوند و ملایر است. با تمام احترامی که برای همدانی‌ها قائلم و این 2 شهرستان هم زیرمجموعه استان هستند اما نباید فراموش کنیم که همدانی‌ها قهرمان جهانی نداشته‌اند و بزرگان کشتی استان از دل 2 شهرستان نهاوند و ملایر بیرون آمده‌اند. متأسفانه به مردانی چون عزیز سیف، تورج ظفری، فرامرز سماوات و سعید گودرزی بی‌اهمیت شدند و چرخ سازندگی در کشتی استان متوقف شد. به این نخبه‌ها بها ندادند تا کشتی همدان پشتوانه‌ای نداشته باشد.


وی تصریح کرد: چرخه اقتصادی هیأت فعال نیست. رئیس هیأت کشتی استان نمی‌تواند خانواده کشتی را دور هم جمع کند و بدتر اینکه هیچ قهرمان و عنوان‌داری امروز در هیأت کشتی همدان فعالیت نمی‌کند.
نایب قهرمان المپیک 2012 لندن ادامه داد: اگر کشتی را به اهلش بسپارند شاید دوباره ورزش اول همدان پویا و زنده شود در غیر اینصورت نباید انتظار موفقیت داشت.
گودرزی در ادامه با اشاره به دوری خود از کشتی خاطرنشان کرد: من تمام زندگی خود را پای کشتی گذاشته بودم و چندین سال در سطح اول حرفه‌ای این رشته کار کردم. طبیعی است فردی که به مدت زیادی در اوج باشد و مدال‌های مختلفی کسب کند دوری همیشگی آن هم در سن و سالی که می‌توانستم به افتخارات بیشتری دست پیدا کنم سخت و غیرقابل تحمل باشد.
قهرمان بازی‌های آسیایی 2010 بیان کرد: مجبور به کنار آمدن با این مسأله بودم. مصدومیت برای ورزشکاران حرفه‌ای امری طبیعی است و من هم از این قاعده مستثنا نبودم اما مدتی که گذشت به این باور رسیدم که این اتفاق حکمت الهی بوده و من هم باید به آن احترام می‌گذاشتم.
وی درخصوص رقابت با جردن باروفس و شکست‌ناپذیری این نابغه آمریکایی افزود: نمی‌توان از بیرون درخصوص کشتی و نتیجه آن نظر داد. بحث جردن باروفس یا کشتی‌گیران دیگر نیست. من در تمامی شرایط برای پیروزی گام به تشک مسابقه می‌گذاشتم. من و باروفس در جهانی استانبول و فینال المپیک لندن در اوج آمادگی به هم رسیدیم و اتفاقات طوری رقم خورد که نتوانم برابر او موفق باشم.
گودرزی در پایان با اشاره به فعالیت خود در سازمان ورزشی شهرداری تهران اعلام کرد: چند سال کارمند سازمان ورزشی شهرداری تهران هستم و برای توسعه ورزش همگانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم. همکاری با نفراتی چون مهدی امیرآبادی لذت‌بخش است!
منبع خبرگزاری ایسنا _(همدان)