امام جمعه اسلام‌آباد:

اسلام‌آباد ملایر میزبان 2 شهید گمنام می‌شود

امام جمعه اسلام‌آباد از میزبانی روستای اسلام‌آباد ملایر برای پذیرایی از 2 شهید گمنام خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی  در نشست هماهنگی تشییع دو شهید گمنام در روستای اسلام‌آباد ملایر گفت تاکنون 15 شهید گمنام در ملایر به خاک سپرده شده‌ است وی ادامه داد این شهدا در میدان امامزاده عبدالله(ع) ملایر، بام ملایر، دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد این شهر و شهر جوکار آرمیده‌اند.

وی با بیان اینکه روستای اسلام‌آباد با برخورداری از 4 هزار و 500 نفر یکی از روستاهای بزرگ این شهرستان است، گفت: این روستا 21 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امام جمعه اسلام‌آباد با اشاره به اینکه از دو سال پیش طبق درخواست‌های مردم مبنی بر میزبانی شهدای گمنام در این روستا تقاضای میزبانی به کشور داده شد، تصریح کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده از سوی سردار باقرزاده موافقت میزبانی اسلام‌آباد از دو شهید گمنام در 19 مردادماه اعلام شد.

وی با بیان اینکه در این راستا هفت کمیته برای تشییع و خاکسپاری پیکر پاک دو شهید گمنام تشکیل شد، افزود: با هماهنگی مسئولان و همراهی مردم، تمهیدات برای میزبانی اسلام‌آباد از این دو شهید والامقام اندیشیده شد.

عبدالملکی یادآور شد: شهدای گمنامی که میهمان مردم اسلام‌آباد می‌شوند 21 و 23 ساله بوده و مربوط به منطقه عملیاتی زبیدات عراق هستند.

وی اضافه کرد: 26 مردادماه پیکر پاک این دو شهید گمنام وارد ملایر خواهد شد و از روستاهای موسی بلاغی، خردمند، اوچ تپه و طجر علوی عبور خواهد کرد.

امام جمعه اسلام‌آباد تصریح کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام 27 مردادماه با حضور بیش از 6 هزار نفر از اقشار مختلف مردم شهیدپرور ملایر، مقامات کشوری، استانی و شهرستانی در روستای اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم برای برگزاری اربعین دو شهید گمنام و دومین یادواره 88 شهید دهستان ترک شرقی با حضور مداح و سخنران کشوری انجام خواهد شد.

دبیر برگزاری یادواره و مناسبت‌های شهدای شهرستان ملایر برگزاری یادواره‌های شهدا را باعث آشنایی نسل جوان با رشادت‌های شهدا دانست و خواستار پخش مستقیم این مراسم از صدا و سیما شد.

وی گفت: باید تدابیر لازم برای میزبانی روستاهایی که تمایل دارند شهدای گمنام در این روستاها به خاک سپرده شوند از سوی کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور انجام شود.