خبرنگاران حماسه پیام آور رشادت های ملت هستند.

حمیدهنرجوشاعروپژوهشگربرجسته فرهنگی اجتماعی عصر سه شنبه سیزدهم مرداد درجمع مدیران جمعیت حفظ و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت و چمعی از خبرنگاران دوران دفاع مقدس گفت: نقش آفرینی رسانه ها می تواند نسل جوان را با حقایق اصیل انقلاب و راه روشن امام راحل آشنا کند.


هنرجو افزود : انتقال پیام و حماسه دفاع مقدس از سوی خبرنگاران می تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد تا نسل جوان و آینده کشور بداند که چه فعالیت های تاثیرگذاری در آن دوران انجام شده و جوانان آن را به عنوان حماسه، و نه افسانه بدانند.


وی فرهنگ ایثار و شهادت را پشتوانه امنیت ملی دانست و گفت: در این 36 سال اگر امنیت ما تامین شده برای این است که توانستیم فرهنگ را در کشور حفاظت و نگهداری کنیم ، فرهنگ ایثار و شهادت قدرت ساز است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، این فرهنگ یکی از عناصر سه گانه قدرت سازی است.


این مدیرفرهنگی رسانه ای ادامه داد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام دولت و ملت همدلی و هم زبانی نامگذاری شده خبرنگاران نقش مهمی در تحکیم و انسجام بیش از پیش این ارتباط بعنوان واسطه بین مردم و دولتمردان دارند ،خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند که در جهت تنویر افکار عمومی جامعه و بیان واقعیات رسالت سنگینی بر عهده دارند.


وی ضمن اشاره به اینکه رسالت خبرنگاران بسیار رسالت اساسی و مهمی در توسعه کشور است، افزود: اگر خبرنگار موضوعات اصلی کشور را رصد و منعکس کند خودش یک نوع کمک به دولت و یک تقویت در برنامه های اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی  است.


وی اضافه کرد: خبرنگاران جوان کشورمان الحمدا... از توانایی خوبی برخوردارند که امیدواریم مسئولین از این فرصت پیش آمده بیشترین بهره برداری را درجهت اصلاح امور کشور بکار گیرند.


این مدرس دانشگاه ، نقد منصفانه را در پیشرفت کار بسیار اساسی دانست و گفت: صداقت در قلم زدن و شجاعت در گفتار را برای خبرنگار بسیار مهم می دانم. خبرنگار باید مستقل باشد  ونباید سیاسی کاری کند. خدایی نکرده خبرنگار نباید مغرضانه قلم بزند و اگر مشکلی باشد خبرنگار  دلسوزانه جوری قلم بزند که برای حل آن مشکل باشد نه اینکه بستر را برای شادی دشمن فراهم کند.


هنرجو در پایان گفت: بسیار عالی خواهد بود اگر خبرنگاران را بعنوان یک فرصت همیشه در کنار مسئولان داشته باشیم و اگر آنها نقدی دلسوزانه انجام دهند آن را یک ارزش بدانیم زیرا مشی امام راحل ، مقام معظم رهبری ، دولت محترم و مسئولان نظام همواره شنیدن مشکلات و اصلاح آن است ،  روز 17 مرداد بعنوان روز پاسداشت خبرنگار شهید محمود صارمی و دیگر شهدایی است که در راه ایفای رسالت سنگین خود جان خویش را فدا کردند و این شهدا الگویی برای جامعه خبری هستند.


درپایان این مراسم از 12 خبرنگار جوان فعال در امور نشر فرهنگ دفاع مقدس توسط این گروه مردم نهاد تجلیل شد که روح ا.. جعفری  خبرنگار وبگاه خبری ،تحلیلی صبح ملایر نیز توانست به این افتخار نائل آید