زیرساخت‌ اسکان گردشگران در ملایر فراهم شود

صبح ملایر به نقل از خبرگزاری فارس ،رضا قیاسی  در مراسم زنگ گردشگری در یکی از مدارس ابتدایی روستای جوراب ملایر با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس است.
وی بر ادامه راه شهدا توسط مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: راه شهدا، ماندنی است که امروز نیز باید ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان تبیین شود
سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به روز جهانی جهانگردی در پنجم مهرماه افزود: امروز یکی از منابع درآمدی در کشورهای مختلف صنعت گردشگری است.
وی با بیان اینکه در کشور ما نیز باید توجه بیشتری به صنعت گردشگری شود تصریح کرد: بعد از توافق هسته‌ای سیر توجه به گردشگری ایران بیشتر شده و این امر ادامه پیدا خواهد کرد.
قیاسی بیان کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌های گردشگری کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت‌های گردشگری برای جذب بیشتر گردشگران استفاده کرد.
وی رونق گردشگری را باعث توسعه اقتصادی دانست و افزود: با ورود هر گردشگر طبق آمار بیش از چهار شغل در کشور ایجاد می‌شود.
سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری ملایر در بخش‌های مختلف گفت: نیاز است مسئولان امر زیرساخت‌های ایجاد شرایط اسکان مطلوب گردشگران را فراهم کنند.
کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز با اشاره به روز پنجم مهرماه به عنوان روز جهانی گردشگری شعار امسال این روز را «روز جهانی گردشگری فرصتی برای درک حقیقی یک میلیارد گردشگر» دانست.
ابراهیم جلیلی هدف از نامگذاری این روز را آشنایی بیشتر مردم با صنعت گردشگری و برجسته کردن ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در این صنعت برشمرد.
وی با بیان اینکه ملایر دارای 304 اثر شناخته شده در بخش گردشگری است گفت: از این تعداد 193 اثر به ثبت ملی رسیده است.
کارشناس گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با بیان اینکه آشنایی با گردشگری باید از همان دوران ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تصریح کرد: باید آموزش و پروش در این زمینه بیشتر به بحث گردشگری توجه کند.
وی با بیان اینکه تعدادی زیادی از مسافرین در ایام نوروز و تابستان فرهنگیان هستند گفت: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن شرایط بهتر محل اسکان برای فرهنگیان و غیر فرهنگیان نسبت به جذب گردشگران اقدامات لازم را داشته باشد.
[لیلی با بیان اینکه روستای جوراب ملایر به خاطر داشتن اثر تاریخی و باغات انگور به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از مهمترین آثار باستانی این روستا دژ گوراب است که قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد.