ظروف گیاهی برای غذا و مایعات گرم استفاده شود

به گزارش صبح ملایر :رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: باید از نگهداری غذای پخته شده نذری بیش از 2 ساعت خارج از یخچال جدا خودداری شود.دکتر "محسن ترکاشوند" در گفت‌وگو با(ایسنا)، افزود: لازم است از ظروف یکبار مصرف گیاهی برای غذاها و مایعات گرم استفاده شود چراکه ظروف پلاستیکی صدمات جبران‌ناپذیری به سلامت انسان وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: پخت و پز باید در مکان‌های مسقف و دارای شرایط بهداشتی صورت پذیرد و لازم است مواد اولیه برای تهیه نذورات، سالم و حتی‌الامکان دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد.
ترکاشوند ادامه داد: تمامی افراد دستاندرکار تهیه و توزیع نذورات باید برای حفظ سلامت عزاداران حسینی کلیه مسائل بهداشتی را رعایت کنند.وی تصریح کرد: این اشخاص باید نسبت به اخذ کارت بهداشت اقدام کرده و بهداشت فردی به ویژه شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف را رعایت کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در دهه اول محرم، مأموران این مرکز نهایت تلاش خود را برای نظارت بر تهیه نذورات سالم به عمل می‌آورند.ترکاشوند تأکید کرد: مسئولان هیأت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر خودداری کنند، در نظافت مستمر سرویس‌های بهداشتی و تهیه صابون مایع و رعایت مسائل ایمنی به ویژه تهیه کپسول ضدحریق و درنظر گرفتن راه‌های گریز اضطراری، اقدامات لازم را انجام دهند.