نذرمردمی کتاب ادا شد

دومین دوره جشن نذر کتاب ،نشردانایی عصر روزجمعه باحضور اقشار مختلف مردم شهرستان ملایر و جمعی از اهالی فرهنگ وهنربه کار خود پایان داد.

دبیرجشنواره

در ابتدای این مراسم محمود آصفی قائم مقام جمعیت فرهنگی ،اجتماعی صبح ملایر و دبیر طرح مردمی نذرکتاب ،نشر دانایی در شهرستان ملایر ضمن تشکر از استقبال اقشار مختلف مردم در این طرح فرهنگی و اجتماعی گفت: این جشن مردمی که نخستین طرح نذرکتاب به صورت مردم نهاد دراستان وشهرستان می باشد امسال در دومین دوره خود موفق به جلب بیش ازپنج هزار و پانصد جلد کتاب از گروه های مختلف مردمی به ویژه فرهنگیان و اهل قلم بوده است.

وی ادامه داد: امسال کتاب های دریافتی از مردم طی یک دوره سه ماهه در تابستان وپائیز سال جاری  و به صورت هفتگی در روستا ها و مناطق محروم و کمتر برخورداراز امکانات فرهنگی  توزیع شد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک بتوان اینگونه طرح های فرهنگی ٰاجتماعی را وسعت بیشتری بخشید.


 

دبیرکل جمعیت صبح ملایر

در ادامه مراسم حمید هنرجو دبیرکل جمعیت فرهنگی ،اجتماعی صبح ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه منا و سردار شهید حسین همدانی به نقش بی بدیل مردم در عرصه های مختلف سیاسی،فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره کرد و یادآور شد مردم همواره در مقاطع حساس تاریخی نظیر دفاع مقدس نقش آفرینی بی نظیری داشته اند و این خود یک پتانسیل بالا برای رشد و تعالی کشور به حساب می آید

این مدرس دانشگاه افزود: حضرت امام (ره)،مقام معظم رهبری و دولت محترم همواره بر نقش والای مردم در ارتقای فرهنگی کشور تاکید داشتند و به این جهت می توان به این دست فعالیت های مردمی که در قالب های مختلفی نظیر نذر کتاب به عنوان یک حرکت کاملا مردمی و فرهنگ ساز اشاره کرد.

وی افزود: مجموعه ای از جوانان و فرزندان شهرستان دست به دست هم داده اند تا اثبات کنند انگیزه بخشی بسیار مهم در همه حرکت ها و جریانات موفق محسوب می شود اما گاهی متاسفانه این عامل مهم مغفول می گردد و تصور می کنیم که همه راه ها به کوچه بودجه ختم می شود در حالی که این گونه نیست.

این پژوهشگرفرهنگی ،اجتماعی در پایان ضمن اشاره به آغاز مراحل مطالعاتی احداث کلینیک فوق تخصصی سرطان در شهرستان ملایر توسط این جمعیت یادآور شد : نویسندگان و اهل ادب و قلم مطرح کشور نیز با امضای آثار خود به طرح مردمی نذرکتاب،نشر دانایی پیوسته اند که می توان به عزیزانی چون: استاد حمیدسبزواری،فیروز زنوزی جلالی ، عبدالجبارکاکایی ،صابرامامی ،سیمین دخت وحیدی،کامران شرفشاهی و...اشاره نمود.


رونمایی باحضور فرزندسردار شهیدحسن صارمی

در ادامه مراسم با حضور فرزند سردار شهید حاج حسن صارمی از تفاهم نامه همکاری و احداث کلینیک فی مابین جمعیت فرهنگی ،اجتماعی صبح ملایر و موسسه خیریه حاتم البرز رونمایی شد همچنین تعدادی از چهره های موفق شهرستان در زمینه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ،اقتصادی و... تجلیل به عمل آمد، سوگواری و مرثیه سرای در رثای شهدای واقعه منا و سرداررشید اسلام حاج حسین همدانی پایان بخش این مراسم بود.


تجلیل از چهره پیشکسوت تئاتر شهرستان

استادهوشنگ بهادری



رسانه های پوشش دهنده مراسم اختتامیه: +تکمیلی

شبکه رادیویی فرهنگ ( گفتگوی زنده تلفنی) ، شبکه رادیویی جوان (گفتگوی تلفنی زنده) ، خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری تی نیوز،خبرگزاری خبرفارسی ، خبرگزاری ملایر پرس ، وبسایت خبری تحلیلی پاتوق ،وبسایت ازناوله نیوز


کدخبرنگار:1200511

کدخبر:1127