بیمه فعالان کشاورزی پیگیری جدی شود

سرپرست فرمانداری ملایر با تاکید بر پی‌گیری بیمه فعالان بخش کشاورزی در فصل سرما گفت: با توجه به پیش‌بینی فصلی پربارش و سرمای شدید باید از امکانات به گونه‌ای استفاده کنیم که به راحتی آن را مدیریت کنیم.
به گزارش صبح ملایر به نقل از تسنیم از ملایر، رضا قیاسی ظهر امروز در کارگروه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند ساز‌و‌کاری است برای اینکه کشور را در برابر هر گونه تخاصم و تکانه بیمه کند.
وی با بیان اینکه بحث تکانه‌ها شامل 3 مرحله می‌شود، افزود: نخستین شکل تکانه تخاصمی است که هر گونه تجاوز نظامی و غیرنظامی را شامل می‌شود، دومین نوع تکانه‌های طبیعی چون سیل، زلزله، سرما و خشکسالی هستند که در این زمینه کشور ما در شرایطی قرار گرفته که در مسیر گسل‌های زلزله‌خیز قرار دارد.
قیاسی تصریح کرد: سیل و بارش زیاد باران نیز گاهی بحران‌هایی را ایجاد می‌کند که در اطراف خودمان نیز شاهد این تکانه بودیم، چند سالی هم هست که گریبان‌گیر خشکسالی هستیم که باید در همه این زمینه‌ها برای مقابله با بحران آماده باشیم.
وی سومین نوع تکانه را تکانه‌های غیرقابل پیش‌بینی برشمرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی فصلی پربارش و سرمای شدید باید با برنامه‌ریزی از امکانات به گونه‌ای استفاده کنیم که اگر با تکانه سنگینی رو‌به‌رو شدیم بتوانیم آن را مدیریت کنیم.
قیاسی با تاکید بر پی‌گیری بیمه فعالان بخش کشاورزی در فصل سرما به ویژه باغدارن و کشاورزان اظهار داشت: آب و نان کف نیاز مردم است و باید کنترل‌های لازم مانند وجود موتور برق در نانوایی‌ها انجام شود تا ضریب اطمینان بالا رود
رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز در این کارگروه با بیان اینکه پدیده سرما را همیشه در شهرستان داشته‌ایم و باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم، گفت: در اداره جهادکشاورزی به صورت عمومی از طریق سامانه پیامکی جهاد کشاورزی به باغداران، گلخانه‌داران و غیره اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌شود.
غلامحسین تقوی افزود: همچنین به صورت خصوصی نیز در بخشی از صنایع که باید نگاه ویژه داشته باشیم مانند دامداری‌های بزرگ، شهرک گلخانه‌ای و غیره ضمن مکاتبه آن‌ها هماهنگی‌های لازم برای بازدید انجام شده است
وی با تاکید بر پیگیری بیمه کشاورزان و باغداران اظهار داشت: با سرمازدگی که سال قبل شاهد آن بودیم استقبال از بیمه بیشتر شده است و در بخش زراعت حدود 60 الی 70 درصد مزارع خود را بیمه کرده‌اند و در بخش باغبانی نیز استقبال از بیمه بیشتر شده است.
به گزارش تسنیم، سایر ادارات و ارگان‌های شهرستان چون اداره راه و شهرسازی، شرکت گاز، مخابرات و غیره نیز در این کارگروه آمادگی خود را برای مقابله با فصل سرما اعلام کردند.