"کتابخوان "در ملایر

صد و نودمین نشست کتابخوان کشور با حضور مسئولان، مولفان، کتابداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و با معرفی 10 کتاب برای نخستین بار در ملایر برگزار شد.
به گزارش صبح ملایر به نقل از تسنیم، شهردار این شهرستان ظهر امروز در این نشست اظهار داشت: یکی از حوزه‌های اصلی که در جامعه ما با وجود رسانه‌های جدید مورد کم‌لطفی قرار گرفته حوزه کتاب است که در این راستا باید تلاش کنیم در حوزه‌های مختلف سواد رسانه‌ای را گسترش دهیم.
علیرضا رضایی با بیان اینکه در شهرداری ملایر همواره دغدغه کتاب و کتابخوانی را داشته‌ایم، افزود: ضمن انجام همکاری‌های لازم در این حوزه تاکید شده است اگر هدیه‌ای به عنوان تشکر اهدا می‌شود کتاب باشد، ضمن اینکه در برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سطح شهر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته است.
وی چاپ4کتاب در دوسال اخیر در شهرداری ملایر را از دیگر اقدامات این سازمان در حوزه کتاب برشمرد و گفت: این کتابها در حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری، مدیریت بحران و فرهنگ شهروندی به چاپ رسیده است.
رضایی افزود: احداث و تجهیز کتابخانه تخصصی مدیریت شهری شهرستان نیز که شاید جز معدود کتابخانه‌های تخصصی در کشور است از دیگر فعالیتهای شهرداری در این حوزه بوده که با همکاری نهاد کتابخانه‌های شهرداری کشور نزدیک به پنج هزار جلد کتاب به صورت رایگان در اختیار این کتابخانه قرار گرفته است.
مسئول کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز در این نشست اظهار داشت: این نشستها در دنیا به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و امسال به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فروردین ماه آغاز شد که یکصد و نودمین نشست نیز با معرفی 10 جلد کتاب در ملایر برگزار می‌شود.
سید مهدی آخشیک برگزاری این نشستها را برای ارتقای سطح فرهنگ مطالعه بسیار مفید برشمرد و افزود: در این نشست‌ها حداکثر 10 یا 12 نفر از افرادی که مولف کتاب هستند و یا کتابی را مطالعه کرده و علاقه‌مند هستند در مدت زمان هفت یا 10 دقیقه خلاصه‌ای از کتاب را برای علاقه‌مندان معرفی می‌کنند.