راه شناخت مشکلات کتاب است

صبح ملایر_جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی ملایر با رویکرد هفته کتاب و کتابخوانی در حالی برگزار شد که مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهادها، کتاب را سنگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ارتقای فرهنگ عمومی عنوان کردند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه در همه حوزه‌های فرهنگی به ویژه کتاب باید برنامه داشته باشیم تا به همه اهداف برسیم افزود: کتاب برای ما امنیت می‌آورد و از معبر کتاب می‌توان مشکلات را شناخت.
محمدقاسم عبدلی با اشاره به اینکه در فضای مجازی و موضوع کتاب خوب عمل نکرده‌ایم اظهار کرد: باید بتوانیم ذهن کودکان و نوجوانان را درگیر کنیم و راهکارهای عملی را در همین جلسات ارائه دهیم تا از کتاب در برابر تهاجم فرهنگی سنگر برای خود و فرزندان بسازیم.
رئیس نهاد کتابخانه عمومی شهرستان ملایر هم با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: برگزاری نشست خبری در سطح مدیران کل تا همکاران، سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه، پوشش خبری، مسابقه پیامکی پوشش رادیویی و زیرنویس تلویزیون با محوریت کتاب از جمله برنامه‌های این هفته است. سید مهدی آخشیک در ادامه به اختصاص قسمت ویژه‌ای در مطبوعات و رسانه‌های استانی به موضوع کتاب، تجلیل از خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی، نصب بنر، تراکت و پوستر تبلیغانی در سطح شهر، برگزاری گردهمایی کتابداران در یکم آذرماه ، دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم در کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه‌های کتاب در سه خط با سه عنوان کتاب، عضویت رایگان در 24‌آبان‌ماه، برگزاری مسابقه آنلاین کتابخوان دختران آفتاب، نصب المان‌های کتاب در میادین شهری در این هفته اشاره کرد.  همچنین در این جلسه شهرداری ملایر در خصوص برنامه‌های این ارگان به برگزاری بازارچه و هفته بازار کتاب به صورت رایگان و برگزاری جمعه بازار کتاب در شهرستان خبر داد.  همچنین نصب بنر معرفی کتاب مؤلفین ملایری در سطح شهر، برنامه تخصصی در کتابخانه تخصصی شهرداری، اقدام به چاپ رایگان کتاب تألیف کارمندان و فرزندان شهرداری، ایجاد کتابخانه کوچک در هر بوستان از دیگر اقدام‌ها بوده است. غلامرضا جمالی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر هم در خصوص برنامه‌های این اداره به برگزاری نشست با اصحاب فرهنگ، کتابفروشان، کتابداران، انتشارات و ... اشاره کرد و گفت: تجلیل از برخی نویسندگان شعرا و کتابخوانان برتر، برگزاری دو نمایشگاه در خیابان شهدا و شهر ازندریان و برگزاری نمایشگاه جدید در هفته آینده، اهدای کتاب به خانه سالمندان دیدار با بیماران کودک در بیمارستان و اهدای کتاب به آن‌ها از دیگر برنامه‌هاست.