قیمت مرغ در ملایر ساماندهی شود
به گزارش صبح ملایربه نقل از تسنیم. داریوش صفاری در کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در این شهرستان در برخی بازه‌های زمانی اظهار داشت: قیمت مرغ در بازار ملایر در برخی بازه‌های زمانی نوسان بالایی دارد
وی میزان مصرف روزانه مرغ در شهرستان را به صورت روزانه بین 20 تا 22 تن دانست و افزود: در این راستا باید بین تولید‌کننده و فروشنده تعادل برقرار کرد، از یک سو باید قیمت مرغ زنده در شهرستان را تایید کرد تا تولیدکننده دچار مشکل نشود و از سوی دیگر باید یک حاشیه سود مطمئن هم برای فروشنده بگذاریم تا به کم‌فروشی و غیره روی نیاورد و تعادل ایجاد شود.
صفاری افزود: اگر اداره جهاد کشاورزی و تعاونی مرغداران جهت حمایت از مرغدار قیمت تمام شده مرغ راه صورت روزانه و هفتگی به صنعت ومعدن اعلام کند در مشخص کردن قیمت تاثیر دارد.
وی با تاکید بر اینکه نحوه حمل مرغ‌های کشتار شده در شهرستان باید ساماندهی شود، اظهار داشت: اداره دامپزشکی باید در نحوه حمل مرغ نظارت داشته باشد، همچنین بحث سد معبر واحدهای مرغ‌فروشی‌ در پیاده‌روها هم هست که شهرداری و ارگان‌های ذیربط باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
صفاری افزود: قیمت نهاده‌های دامی در بندر یک مقدار با سطح شهرستان متفاوت است که باید بررسی شود، شاید همین بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی هم باعث افزایش قیمت گوشت در شهرستان می‌شود.
وی عنوان کرد: در بحث گوشت قرمز نیز طبق آماری که دو ماه است به صورت روزانه از کشتارگاه‌ها گرفته می‌شود 70 الی 80 درصد کشتارهای شهرستان دام ماده است که قیمت دام ماده به مراتب از دام نر پایین‌تر است، بنابراین خواستار این هستیم که قیمت فروش دام ماده و دام نر در قصابی‌ها مشخص شود.