معلولین و دردهای سنگین
صبح ملایر_ مسئول جامعه معلولین ملایر با بیان اینکه مسئولان باید به مشکلات معلولان توجه جدی داشته باشند، گفت: بسیاری از این کمبودها و مشکلات به راحتی قابل حل است فقط کافی است نوع نگاهمان را نسبت به معلولان تغییر دهیم.
"مژگان روزبهانی" در گفت‌وگو با ایسنا  ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان، افزود: یکی از حادترین مشکلات معلولان کمبود و عدم کیفیت وسایل توان‌بخشی از جمله ویلچر، عصا و ... است.
وی اظهار کرد: عدم‌رعایت کیفیت محصول در ساخت این‌گونه وسایل توان‌بخشی، سبب شده که یک معلول در مدت 5 سالی که از نوبت دریافت وسیله توان‌بخشی می‌گذرد و باید با آن سر کند، از سال سوم تا پنجم زجر بکشد چراکه وسیله دیگر قابل استفاده نیست علاوه بر این در بازار آزاد هم آنقدر قیمت وسایل یدکی بالاست که توان خرید آن از عهده کمتر کسی برمی‌آید.
روزبهانی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر معلولان ما در جامعه عدم‌مناسب‌سازی در بیشتر ادارات، ارگان‌ها، ساختمان‌ها و بانک‌ها و اماکن عمومی است و یا اگر اداره‌ای هم این لطف را کرده آن مسیر و محل تردد، قابل استفاده نیست و باید چند نفر کمک کنند تا بتوان از آن رمپ استفاده کرد.
مسئول جامعه معلولان ملایر گفت: متأسفانه در دو خیابان اصلی و پُرتردد ملایر حداقل جایی برای تردد از این جدول‌ها طراحی نشده است و معلولان باید از سر یک خیابان تا انتها را برای رد شدن طی کنند تا به مغازه یا محل موردنظر برسند.
روزبهانی با اشاره به کمبود مکان برای نصب تابلوی «پارک ویژه معلولان» در سطح شهر، گفت: مشکلاتی که بیان شد تنها بخشی از همه مواردی است که معلولان ما در سطح شهر و حتی منازل با آنها روبرو هستند.
وی افزود: مشکل اشتغال معلولان و سهیمه سه درصدی آنها در استخدامی ادارات و ارگان‌های دولتی و ازدواج و موانع آنها، کم لطفی بعضی از همشهریان با معلولان و نگاه ترحم‌آمیز آنها، بخش عظیمی از دردهایی است که بر قلب معلولان جامعه سنگینی می‌کند.