آنفلوانزای حاددرملایرمشاهده نشده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای حاد و کشنده در ملایر مشاهده نشده است، گفت: در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر 3 تخت ایزوله تنفسی وِیژه بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند در نظر گرفته شده است.
دکتر "محسن ترکاشوند" در گفت‌وگو با(ایسنا) اظهار کرد: این تعداد تخت استاندارد کشوری بوده و در تمامی شهرهای استان نیز همین تعداد تخت موجود است.
وی از آمادگی کامل بیمارستان‌های ملایر در رابطه با هر نوع اپیدمی آنفلوانزا خبرداد و اظهارکرد: تاکنون مرگ و میری گزارش نشده و تمامی بیماران مبتلا به آنفلوانزای فصلی به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
ترکاشوند ادامه داد: شیوع این بیماری با شروع فصول سرد سال افزایش می‌یابد و معمولا با علائمی شدیدتر از سرماخوردگی چون تب و لرز و کوفتگی شدید، سرفه، آبریزش بینی، تنگی نفس و اختلالات تنفسی همراه است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: در حالت عادی در صورت نبود بیمار علائم عفونت، با رعایت نکات ایمنی بیماری در عرض 5 تا 7 روز بهبود می‌باید.
ترکاشوند تاکید کرد: بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، بیماران پیوندی، دیابتی، قلبی، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا هستند بنابراین بهتر است "واکسن آنفلوانزا" را بزنند.
وی گفت: چون نوع ویروس ضعیف شده واکسنی که در سطح داروخانه‌ها وجود دارد، مشخص نیست نمی‌توان اطمینان داد که افراد با زدن این واکسن‌ها ایمنی 100 درصدی پیدا می‌کنند اما تا حد زیادی از ابتلا جلوگیری می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه ویروس آنفلوانزا انواع و اقسام مختلفی دارد، افزود: این اطمینان را داد که تا امروز نمونه‌ای از ابتلا به آنفلوانزای خوکی و یا آنفلوانزای پرندگان در شهرستان ملایر گزارش نشده است.
ترکاشوند تأکید کرد: عدم تماس با بیماران، پرهیز از روبوسی و دست دادن، جداسازی وسایل شخصی بیماران مبتلا، استفاده از مایعات گرم، استفاده از دستگاه بخور در اتاق بیماران، شستن و استریل کردن ظروف و گذاشتن آنها زیر نور آفتاب و استفاده از ماسک، تا حدقابل توجهی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا جلوگیری می‌کند.