قیام حسینی(ع) اوج مبارزه با سکه پرستان است

محمودآصفی در محفل عزاداران اربعین حسینی (ع)تشکل عقیق اراک گفت: قیام عاشورا عرصه نمود انسانیت هاست و این قیام نقطه اوج صف آرایی حق در برابر باطل ،زر و سکه است .
به گزارش صبح ملایر این فعال فرهنگی ودانشجویی افزود: عاشورا مبدا حق طلبی است و این مبارزه در برابر سکه ، و کانون های فاسد قدرت و ثروت است که حسین ابن علی(ع) 1400 سال پیش به انسان های آزاده آموختند، انقلاب اسلامی ما نیز با رهبری حضرت امام (ره) بر این خط مستقیم استوار است.
قائم مقام جمعیت صبح ملایر با اشاره به قسمت هایی از کتاب عبرت های عاشورایی نوشته مقام معظم رهبری افزود:ثروت و دنیا طلبی با مردمان بعد رسول الله کاری کرد که برجان نوه مظلوم او حریص شده و سر از تن نازدانه رسول خدا جداکردند و این حادثه عظیم و تلخ رخ نمی داد اگر مردمان آن عصر به جای راه دنیاطلبی به راه حق دل می بستند،قیام حسینی (ع) اوج مبارزه با سکه پرستان است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) یک اصولگرای اصلاح طلب بودند کسی که با پافشاری به اصول از یاد رفته اسلام در عصر یزیدیان به دنبال اصلاح امور امت جد خود بودند و تمام هدفشان از قیام اجرای اصول قرآن و اصلاح امور امت بود ، ظاهر امر قیام امام تشکیل حکومت علوی ونبوی بود لکن باطن این قیام استکبار ستیزی بود و ایستادن تا اخرین قطره خون در برابر ظلم و استبداد.

آصفی درپایان گفت:فرهنگ حسینی در دو محوریت مهم ترسیم شده است که یکی از محورهای مهم فرهنگ حسینی نشان از آن دارد که امام حسین(ع) بزرگ‌ترین امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادند. نتیجه‌ امر به معروف و نهی از منکر امام موجب پایداری دین شد و بنابراین امام با این محور توانستند چهره‌ یزید و یزیدیان را برملا کنندیکی از راه‌هایی که توسط اهل بیت(ع) سفارش شده عامل بودن به فرهنگ حسینی است؛ چراکه اگر بخواهیم فرهنگ حسینی در جامعه گسترش پیدا کند باید خود به آن عامل باشیم.