همه ما درقبال معلولین مسئولیت اخلاقی داریم

حمید هنرجو پژوهشگر فرهنگی،اجتماعی در نشستی با اعضای منتخب تشکل خیریه مهریاران استان البرز با اشاره به اینکه در بحث اشتغال باید نگاه ویژه ای به معلولان داشت، گفت: معلولان دارای توانمندی های بسیاری هستند و باید از این استعدادها به نحوی شایسته در جامعه بهره مند شویم. 
هنرجو در این نشست بر ضرورت توجه به توانمندی های بی نظیر معلولان تاکید کردوگفت: افراد توانمند برای کمک به معلولان و نیازمندان از لحاظ مادی و معنوی تکلیفی به‌عهده دارند و این انجام تکلیف، رشد بیش از پیش کشور را به دنبال خواهد داشت. 
این مدیرفرهنگی با بیان اینکه فرصت‌ها برای ارائه خدمت به جامعه را باید قدر بدانیم، تصریح کرد: مشی مقام معظم رهبری و دولت محترم همواره رفع مشکلات معلولین بوده است و تمام دستگاه های اجرایی و دولتی در کشور ملزم به رفع مشکلات معلولان هستند.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: خوشبختانه معلولین کشور ما در عرصه های گوناگونی باعث افتخار و مباهات کشور شده اند و کسب سهمیه المپیک ریو 2016 توسط بانوی معلول خانم زهرا نعمتی نمونه ای بر این خواستن و توانستن بود که به واقع باعث غرور ملی هم میهنان عزیز شد و امیدواریم چه در عرصه های ورزشی و در دیگر مقوله ها نیز معلولین مانند قبل موفق و افتخار افرین ظاهر گردند. 
هنرجو درپایان ضمن تشکر از اعضای این تشکل مردم نهاد بابت حرکت موثرشان جهت انگیزه بخشی به معلولین گفت:امیدواریم دولتمردان و مسئولان ارشد کشور بیش از پیش به توانمندی های معلولین باور داشته و برای موضوعاتی چون اشتغال معلولین ،بیمه های تکمیلی درمانی و بهبود مبلمان شهری گام های بلند تری بردارند. 
 در ابتدای این نشست دکترآلاله نجفی با تشریح اقدامات تشکل خیریه مهریاران البرز، ضمن تشکر از حضور پژوهشگر برجسته فرهنگی و اجتماعی کشور حمیدهنرجو در نشست اصلی و کارگاه های مطالعاتی هفته بزرگداشت معلولین این تشکل ، هدف از برپایی چنین نشست هایی را آموزش بیش از پیش معلولین و جامعه در برخورد صحیح با توان یابان بیان کرد و افزود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور بتوانیم شعبه ای از تشکل خیریه مهریاران را دراستان همدان و شهرستان ملایر تاسیس کنیم.
این نشست با تقدیر از چند معلول موفق پایان یافت.