دوری از تفرقه تنها راه مقابله با تکفیری‌ها است

امام جمعه ملایر گفت: تنها راه مقابله با تکفیری‌ها اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه بین شیعه و سنی است.
به گزارش صبح ملایر به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام سید رضا فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا در جای جای قرآن کریم سفارش شده است.
وی با اشاره به اینکه مومنان باید تقوا را در امور زندگی رعایت کنند گفت: مهمترین موارد تقوا در معاملات، تقوای اعتقادی و توجه به خدا و رعایت تقوای اخلاقی است.
خطیب جمعه ملایر در ادامه با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ماه ربیع‌الثانی به فضایل و کمالات این امام همام اشاره کرد و افزود: یاران و شاگردانی که امام حسن عسگری(ع) تربیت کردند منشأ خدمات بزرگی برای ترویج دین اسلام و مقابله با دشمنان بودند.
وی همچنین به کرامات امام حسن عسگری(ع) در شفای بیماران اشاره کرد و تصریح کرد: هر کس در سامرا امام حسن عسگری(ع) را زیارت کرده از در خانه ایشان دست خالی برنگشته است.
فاضلیان همچنین به برکت زیارت سرداب امام زمان(عج) در این مکان مقدس اشاره کرد و گفت: امیدوارم هر چه زودتر شاهد نابودی دشمنان اسلام و انقلاب با ظهور امام عصر(عج) باشیم.
وی در ادامه به ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در چهارم ربیع الثانی اشاره کرد و افزود: ایشان از اصحاب گرامی امام نهم و دهم بودند که خدمات بزرگی را به اسلام داشتند.
امام جمعه ملایر با اشاره به زیارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری بیان داشت: طبق روایاتی از امام هادی(ع) «زیارت قبر مطهر ایشان در شهر ری ثواب زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) در کربلا را دارد»
وی در ادامه با اشاره به 27 دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی و یارانشان گفت: ایشان در راه اسلام و قرآن به دست دشمنان به شهادت رسیدند و به نام فداییان اسلام نام گرفتند.
فاضلیان بر ادامه راه این شهید بزرگوار و دیگر شهدا تاکید کرد و گفت: برای به دست آوردن این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و باید قدردان این خون‌های مطهر و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی با اشاره به وضعیت امروز کشورهای اسلامی و اشغال کشورها توسط گروه‌های تکفیری با حمایت دشمنان گفت: نباید فراموش کرد تنها راه مقابله با تکفیری‌ها اتحاد مسلمانان و دوری از تفرقه بین شیعه و سنی است.
خطیب جمعه ملایر همچنین بر شرکت مردم در نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان سدی محکم در مقابل دشمنان اسلام است که هر چه صفوف آن فشرده‎تر و گسترده‌تر باشد دشمن را ناامیدتر خواهد کرد.
وی در پایان خطاب به نمازگزاران بر دوری از کینه، حسد، ریا، بخل و حب دنیا تاکید و خاطرنشان کرد: باید هر چه بیشتر در ترویج احکام اسلام و رعایت موازین اسلام به ویژه در مراسم عروسی‌ها تلاش کرد.